lördag 8 januari 2011

Kontraktet på nya lägenheten är påskrivet. Pappret där vi fick välja nya tapeter eller snarare färg till väggväven (till alla rum) är också påskrivet. Allt blir vitt. Precis allt. Golven har vi inte valt än men det skulle vi göra nästa vecka tror jag.
En gång i tiden bodde vi för en hyresvärd som aldrig bekostade någonting. Vi hade mögel i badrummet och fastighetskötaren bad oss att tvätta bort det. Dom är inte bara snåla dom är korkade också. Vi hade bra grannar i det huset. Alla var bra utom två. Dom två blev ihop.
En av dom har jag kallat pissvakten i tidigare inlägg, men han jobbade inte själv i sitt smutskastande av oss, men den andra tänker jag inte nämna. She aint worth it.
Men egentligen ska jag nog vara tacksam för dessa fd bekantskaper, för utan dom så hade vi inte flyttat in i våran vita fina rena nya lägenhet i februari. För allt de som dom sa gjorde ju att vi fick jobba hårdare för att få tag på ett skapligt ställe. Och nu är vi nästan i hamn.

Om det fanns en hyresvärd som jag skulle rekomendera så skulle det vara Fixtura. Deras fastighetskötare har aldrig bett oss tvätta bort mögel, eller ännu bättre det finns INGET mögel att tvätta bort. Jag ger Fixtura 10 poäng av 10 möjliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar