torsdag 6 januari 2011

Jaha mer snö.. det blir aldrig sommar igen. Det ska var kallt och snöigt resten av evigheten. Vägkanterna ska också prydas av döda fåglar. Allting ska vara som en Alfred Hitchcock film.
Jämt. Aldrig kommer jag att förstå varför snön så jävla desperat ska ligga kvar i så många månader, när sommaren enbart varar max en vecka med tropiskvärme och resten av "sommarmånaderna" så går jag runt och inte förstår varför det ska regna. Jag griper efter halmstrån året om. Älskar när det är så där varmt så man inte orkar annat än att ligga och äta jordgubbar i skuggan. Men hur ofta händer det? På vintern sitter jag och fantiserar om detta. Jag tror på allvar att jag ska göra det varje dag nästa sommar. Jämt.

Händer det aldrig något kul? Jo jag beställde Alex Schulmans nya bok på adlibris idag, och i morgon skriver vi kontrakt på nya lägenheten. Det är kul. Nästan lika kul som att ligga i skuggan och äta jordgubbar på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar