fredag 17 december 2010

Innan jag fick barn var jag expert på barnuppfostran och egentligen allt som har med barn att göra, nu 8 månader in i moderskapet.. jag har fan ingen aning om något. Min dotter skriker och blir skogtokig om hon inte får sin vilja igenom, precis så som jag jämt gjort.. och jag är vek och trött i öronen. Så jag viker mig oftast, fast inte när det gäller maten där är jag stenhård.. oftast. Jag ger mig nog där med..
Julia är verkligen en minime. Dennis och jag kom överens om att våran unge skulle se ut som mig och vara som honom, Precis tvärtom blev det. Det enda som är mitt i hennes utseende är ögonen. Herregud hon är inte ens svarthårig. Allt annat är Dennis. Men humör och divighet.. det känner jag igen!
Tänk vilken tur för oss..

2 kommentarer:

  1. Haha... jag känner så väl igen mig i mycket som du skriver. Jag som till och med jobbar med barn har ju hela tiden tyckt att föräldrarna är puckade som gör si och så... och nu gör man väl det mesta likadant själv! :)

    Om du skaffar facebook igen och när nyfikna på vilka vi är så är det bara att hojta till!

    Ha en trevlig helg med förhoppningsvis en massa sömn! :)

    SvaraRadera
  2. haha!!!! jag känner igen det där... precis som hos mig:-)

    SvaraRadera