lördag 27 november 2010

Tomten är far till ALLA barn

Nu kommer folk att tycka att jag är en präktig bitterfitta. Det är jag också så det gör inget!
Nu är det dags att köpa julklappar... alltså byta pengar med varandra. Jag älskar att köpa saker och ge bort till andra. Men jag hatar att det ska vara sån jävla hysteri. Julia ska naturligtvis få julklappar och säkert mer än vad hon behöver. Men den första julklappen jag ska köpa är den som ska till barnkliniken. Vi har också skickat efter papper för att vi ska bli fadderföräldrar åt ett barn någonstans i världen. Julia har allt hon behöver. Jag känner inte att jag måste köpa en massa saker för att hon ska få världens bästa jul. I adventskalendern jag köpte som det ska ligga en överaskning i varje dag fram till jul, i den ska jag lägga kakor och dylikt i. eventuellt någon liten sak. Jag är inte snål. Jag tänker bara att hon inte behöver kärlek i leksaker och materiella ting. Jag minns kanske 5 julklappar som jag verkligen älskat som jag fått i hela mitt liv, resten är ganska bortglömt., men jag minns granen,maten,känslan, lukten och GODISET!! Julia har redan en massa leksaker, men hennes favorit är en stekspade och en tom tupperwareburk. Så kan det vara.

Min fösta jul i livet var på ett barnhem på Sri-Lanka. Det är ingenting jag minns såklart, och det är ingen snyfthistoria jag försöker mig på. Bara ett sätt att tänka och ge lite perspektiv på vad som är viktigt. Pengar till välgörenhet eller pengar till julklappar som glöms bort. Man kan ju ge det lite balans, hälften till paket och andra hälften till välgörenhet. En kan inte göra allt men alla kan göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar