söndag 12 september 2010

Man kan göra så. Men det är inte rätt.

Julia blev ju som ni redan vet riktigt dålig häromdagen. Alldeles svullen och röd, stackars lilla prinsessan kliade så att hon rev sönder sig totalt.
Vi kastade ut allt skit som bara stod där i vardagsrummet och samlade damm för det var bara i vardagsrummet hon blev sjuk. Allt åkte ut ögonaböj blommor, rislampa,mattor, kuddar rubbet.
Ändå blev hon inte bra. Tills vi kom på att det var i ena soffan som hon blev som dåligast. Vi har haft riktigt fula skräpsopsoffor som vi haft planer på att kasta bort när Julia slutat med sitt kräkande på saker och ting. Men det blev så att vi kastade ut skiten innan. Åkte iväg till möbelaffären Gustavssons möbler och köpte oss en divansoffa. (bild kommer sen, glömt kameran hos svärfar och Bittan).
Sagt och gjort. När vi kom hem och skulle montera ihop soffan så har jag kommit på några nya budord som ni ska få ta del av.

1. Du skall icke som kvinna försöka prata med en man som har tagit av sig till bar överkropp och har en skruvmejsel i handen. Han kommer inte lyssna.

2. Du skall icke som kvinna tro att du vet vad han håller på med, för du förstår inte sånt.

3. Du skall som man alltid kolla igenom kartonger, förpackningar och bruksanvisningar. Du kan inte allt bara för att du har en verktygslåda.

4. Du skall som man icke ignorera en kvinna som pratar även om hon inte har en aning om vad hon pratar om. Hon har stor aning om vad hon pratar om.

Hur vet jag detta? Jo Dennis min älskade underbara man, har skruvat fast alla fyra småfötter som ska vara till Divandelen på soffan, På själva soffan. Soff-fötterna (som är större)låg kvar i kartongen. För hand med en skruvmejsel. Utan förborrade hål. Tillkomme en stor blåsa mitt i handen.Skitlång tid tog det. Och det faktum att han ska skruva bort allt för hand igen gör att han blir arg och jag kliver in och ska hjälpa honom. Så satans tungt att skruva. jag höll på i ca 5 minuter innan jag sa men är du säker på att det inte är skruvdragare på borrmaskinen. Svar :ja vadårå?
Jag sa GÅ OCH KOLLA.
Svar: Det är skruvdragare på borrmaskinen.
Hur lång tid tog det när jag fick bestämma vart skåpet ska stå? Jo ca 20 minuter.

Jag älskar dig Dennis Eriksson. Du är kul.
Julia mår bra. Jag skrattar fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar