fredag 17 september 2010

Inte den tonen

När jag var yngre och hamnade i någon typ av dispyt med min mamma då sa hon alltid : Inte den tonen unga dam eller du använder inte den tonen till mig fröken Andersèn..
Jag brukade helt ödmjukt svara att jag använder vilken jävla ton jag vill. Föresten såhar jag bara en ton.

Min dotter har en hemskt gnällig ton ibland och när hon sätter igång med gnällandet (gärna innan morgonkaffet) då är jag färdig att kasta mig handlöst från fönstret (vi bor längst ner så det blir nog ingen större skada). Jag tänker på min mamma och undrar... hur stod hon ut???
Det finns visst många olika toner.. och min dotter använder helt fel för att få mamma på bra humör. Jag ska ta det med henne sen när hon blir äldre, då kommer hon att lyssna. Jag är tvärsäker.

Vet ni en annan konstig sak.. Min pappa ringde mig och frågade om han kan få skjuts ner på krogen.. han ska ut och festa med sin jobbarkompis och en tjej som jag TROR han gillar. Vad ska jag göra då? Jo jag ska äta fredagsmys och kolla på tv och sover säkert som en stock innan kl 23.
Jag vet inte hur det har blivit? Hela världen är uppochner.

2 kommentarer:

  1. Hej syster yster jag ska be att få tala om en sak.. jag har alltid haft jävlig mensvärk och blött värre än niagara fallet och varit tvungen att fara hem från skolan men det vart lite bättre när emilia kom. Hon födde jag ju inte som vanligt som du vet men jag han öppna mig 5 cm innan dom tog ut henne. Jag hade fortfarande ont men inte lika jävligt!! Men sen efter elliot känner jag knappt att jag har mens. Jag brukade ha ont 2 dagar före röda damen annlände men nu inser jag att jag har mens när jag går på toa :D, SÅ JÄVLA SKÖNT!!!!!!!!!!!! Fast lite belöning ska man väl ha för att ha tryckt ut en 4 kilos kluns, en söt sådan men ändå!! Ibland har jag lite ont andra elelr tredje dagen men LÅÅÅNGT ifrån som förut! Men jag blöder fortfarande lika mycket om inte lite mer men jag har ju en kopparspiral och dom funkar så.

    Hoppas allt är bra annars! Kram

    SvaraRadera
  2. jag kan fortfarande höra din mamma när hon säger så till dig:-) vilka minnen man har...haha... eller när vi tjuvrökte på ditt rum o trodde att ingen skulle känna lukten... SÄKERT...

    SvaraRadera