onsdag 29 september 2010

Hur blir man en Milf?

Jag är trött, jag hinner inget, jag ser förjävlig ut. Vi har stökigt inne, Tvättmaskinen är igång jämt. Julia skriker som en stucken gris allt som oftast. Jag är trött. Maten smakar halvdant,disken samlar till sig ohyra från fjärran land.. arter som säkert är förbjudna i Sverige. Jag är trött. Jag har 30årskris och köper träningskort och klipper av mig håret. Slänger kläder som jag är för tjock eller för gammal för eller ofta både och. Jag är trött.

Hur blir man en milf? En sån som är en bra mamma, som är snygg, som ser ut bättre ut nu än hon gjorde innan. Som har fint hemma. Som lagar bra och nyttig mat till hela familjen.
Jag har proppat frysen full med hemgjord barnmat som jag faktiskt gjort av enbart ekologiska ingredienser. Men jag hade hellre köpt färdigt. Men Julia har ju visat sig ha allergier så då får det vara köpmat på burk ibland men som regel sånt som jag lagat och vet vad det är. Jag är trött. En sak har jag hunnit med. Jätteduktigt verkligen. Resten av hus och hem rasar ihop. Jag ser det. Men orkar inte göra det som ska göras. Dennis gör massor, han jobbar ju faktiskt heltid också. Han bakade t o m bröd igår. Han är riktigt duktig på att baka, jag kan inte för då måste jag göra som det står i receptet, gudförbjude.. som att leva i diktatur. Nej det går inte. Tvärtrotsigt. Men han kan!! Fast han kan inte laga mat. Inte jag heller längre. Jag är trött.

Jag känner mig som 90 år. Fast jag blir 30 den 9 oktober. Sa jag att jag är trött.

1 kommentar:

  1. Hej ja det där med trött känner jag igen!! Har suttit nu med elliot i 3 veckor, var enda natt mellan 1-5 sen upp kl 7 för då vaknar emilia och kl 8 ska hon vara på dagge!!! Full rulle, plus att jag har ett helt hus att ta hand om och allt vad det innebär!! Har satt upp gardiner i rummet i dag/kväll och putsat fönstrena. Ja bara putsa alla jäkla fönster på kåken tar ju sin tid, det är ju inte bara ett!! Sen så ska man hämta emilia från dagge kl 11 och oftast så måste jag väcka elliot för att hämta henne, sen är det lunch till alla och sen så mellan att underhålla barn så ska man hinna göra saker!! När jag bara hade emilia kunde man ju lägga sig och vila på dagen när hon sov men nu är det ju inte möjligt! Kram

    SvaraRadera