tisdag 10 augusti 2010

Svar till anonym

Svar till anonym. På vilket sätt ser man till barnets bästa om man tar kontakt med det barn övergav utan att tänka på att detta barn kan ha ett liv som inte innefattar den människa som övergav barnet? Är det för att man tycker att barnet ska få veta på riktigt vem som övergav? Är jag en bättre förälder än de som adopterar bort (tycker inte att dom kan kallas föräldrar)? nej men jag är fan så mycket bättre än dom som adopterar och sen ska ta kontakt med barnet. Det är upp till barnet att välja om de vill veta vad som sker i "förälderns" liv eller om barnet vill berätta vad som sker i sitt eget liv.Jag kan berätta att den som födde honom ringde på fyllan och svamlade om hur mycket hon älskar honom. I samma veva togs hennes andra son ifrån henne av soc. Förmodligen för att hon är en fin och ansvarstagande mamma som sätter sina barn främst och . Eller vad tror du?
Om jag är bitter som du skriver? Ja så in i helvete över det mesta!! Jag är ännu bittrare och elakare i verkligheten. Men jag skulle aldrig överge min dotter för att sen dyka upp som en dålig överaskning för att fyllesvamla om hur mycket jag älskar henne.Så elak är jag inte. Sen som sagt får alla tycka och tänka vad dom vill.

2 kommentarer:

  1. du e grym Jenny!!! Håller med dig till 100%... Är helt upp till barnet ifall man vill ha kontakt, inte något mamman kan själv besluta om efter så många år...

    SvaraRadera
  2. Ser till barnets bästa menas nog när barnet va ett barn å skulle adopteras bort!sen om du menar en enskild person så får du skriva det!du skriver som du menar ALLA föräldrar som adopterar bort?

    SvaraRadera