onsdag 25 augusti 2010

Så jävla stenålder

Vad är jag arg på nuförtiden då? Tv 3 kanske? Ja absolut tv 3. Har ni sett reklamen om serien ensam mamma söker? (alla fattar ju att jag hatar det namnet)
Men i reklamen sitter det tre kvinnor i någon vit särk och tvättar barnkläder mot stenarna i en sjö och väntar på kärleken????? VAD I HELVETE????
Jag vet inte hur det är med er men jag har då rakt inte tvättat mina kläder eller någon annans heller för den delen i en sjö, jag har haft tvättmaskin hemma eller i en tvättstuga.
Tänk om mammorna vill ha svarta jeans och stå bredvid en svindyr electrolux maskin och dricka ett glas rött och prata i sin mobil med en kompis om hur kul det var att åka på kryssning eller spa , eller om en idiotisk kille som skickar idiotiska sms eller vad fan som helst.. skulle inte det vara mer realistiskt? Tänk om kvinnorna redan skulle ha ett liv utan dessa män? Tänk om..
Tänk om inte kvinnan skulle framstå som det svagare könet i tv 3? Tänk om kvinnan inte skulle framstå som att hon enbart tvättar kläder och gör hushållssysslor i väntan på att någon man ska komma och rädda henne från ensamheten? Tänk om..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar