onsdag 11 augusti 2010

Hur gör man?

Idag såg jag folk innan kl tio på förmiddagen, det är nuförtiden helt jävla omöjligt att komma utanför dörren. Men idag lyckades jag!! Någon skrev ju en kommentar nyligen om hur jag tror att jag är en bättre förälder än andra. Till dig vill jag bara säga att jag är förmodligen en sämre förälder än alla andra även fast jag provocerade dig stenhårt med att tycka att om man adopterar bort barn inte längre äger rättigheten att kontakta dom, bytt är bytt kommer aldrig mer igen i mina ögon.

Men anledningen till att jag tror mig var en sämre förälder än andra är att jag ser alltid folk med barnvagnar utanför fönstret medans jag själv sitter och dricker mitt alltid kalla kaffe. Julia har somnat igen för att det är ju så klart jobbigt att hålla låda på nätterna,därför måste hon ju vila lite. (ett förslag är ju att göra tvärtom) Hur gör man för att få som rutin att göra ingenting jämt men ändå aldrig ha tid över? Jag vet inte? men jag är jävligt bra på det!! Att packa skötväska med mat (jag ammar inte och är en dålig mamma igen) spytrasor nappar blöjor wipes och kläder och fan vet allt.Det tar för mig hur lång tid som helst och då har jag ändå blivit bättre på det. Jag var ännu långsammare förut. Jag hinner inte gå ut, ska tvätta diska och laga mat eventuellt dammsuga (alldeles för sällan). Ibland ska jag inte göra något av dom sakerna men hinner inte ut ändå för sen kommer Dennis och snart är det natt igen??? Mitt barn får aldrig frisk luft känns det som. Idag var jag ute och rullade våran fula barnvagn (den är omodern och ful men den funkar att rulle Julle i) innan kl tio!!!! rita kors i taket nu!!!

När jag var på väg hem från infomötet om babysim så träffade jag en vän till mig som är lika gammal som mig, hon är ensamstående (hata ordet ensamstående självständig är bättre) hur som helst hon är självständig mamma med tre barn. Hon sa att hon var lite sen att komma ut idag... Jaha!!! Hade jag tre barn hade jag aldrig mer sett asfalt och sånt som man har utomhus. Du är min idol kära vän. Att ha tre rena barn och vara snyggt klädd och fräsch ute bland folk på förmiddagen är för mig en större bedrift än att vara president. Mitt barn kommer eventuellt ut på eftermiddagen och med lite tur är vi relativt osmutsiga bägge två. Respekt alla föräldrar som tar hand om sina barn och som kan hushålla med tid samtidigt!! Respekt I tell you.

Förresten Tack Sara K för att du fixade platsen på babysim till mig och Julia!!

4 kommentarer:

  1. Haha vad jag känner igen mig!!
    Första barnet, en redig kaos i tillvaron. Kom aldrig i tid till något!
    Men man lär sig! Skam den som ger sig!!

    Du ska veta en sak Jenny, vad än alla säger så sägs det enbart för att de anser sig vara den bästa föräldern i världen. De har minnsan inga brister!!
    De har växt upp i en familj med sina biologiska föräldrar och vet inte alls ens hälften av det du vet!!
    Jag anser att du har en bättre mammaroll än många många andra..
    För det är väll ens livserfarenhet som sätter prägel?

    /Linda

    SvaraRadera
  2. ... Hedersamt och uppskattande :-) Tack... Gör att man kan rulla vidare och vara ensamstående *URSÄKTA ... självständig!!! Ut på stan och luncha, fika, vara... Tack vännen för gamla goda tider också... Kram

    SvaraRadera
  3. ... Hedersamt och uppskattande :-) Tack... Gör att man kan rulla vidare och vara ensamstående *URSÄKTA ... självständig!!! Ut på stan och luncha, fika, vara... Tack vännen för gamla goda tider också... Kram

    SvaraRadera
  4. Tack själv.. Det komma bli toppen!! Vi höres på torsdag, haha Kramar Sarah

    SvaraRadera