fredag 20 augusti 2010

BILLIG

Jag är en billig person som är dyr i drift. Vi ska ju på bröllop i morgon. Jag har köpt två klänningar.. ingen är bra.
Sen tänkte jag att jag måste nog köpa nytt smink också.. det går inte att komma på tillställning i illasittande kläder och fult smink.
Så jag gick in på kicks på tunapark, och stod där bland alla stift och skuggor och allt vad det heter jag älskar att köpa onödigt tjafs men har ingen aning om vad som är bra när det är något jag verkligen behöver. Jag tror att det är bra om det kostar dyrt. Men man får mer om man köper skrot kvalite. Jag vill ha många.
Kassörskan tyckte väl synd om stackars förvirad utlänning mitt bland sminket, så hon kom fram och frågade om hon kunde hjälpa mig. Ja det kunde hon. Jag svarade att jag måste se någorlunda vacker ut i morgon då vi ska på bröllop. Hon svarade att det var jag redan så att det inte skulle vara något problem. Det höll på att bli bröllop redan där!!! Jag hade kunnat gifta mig med henne på stående fot. Där kom jag in grå och ful och hon sa att jag är vacker. Jag fattar att hon är försäljare och det är hennes jobb att sälja och ge komplimanger. Men ändå. Hon testade ett läppstift på mig och det kan inte sett riktigt klokt ut för jag var grå och glåmig i resten av ansiktet men med trutvalla som ett proffs målat på, Jag blev glad och handlade saker för 800 kr.. och jag köpte inte mycket saker!!! Lite fast för mycket pengar. Som en socitets kärring!!
Så jag är billig och går på vad som helst men jag betalar gärna dyrt. Det är inte mer än rätt! Hon sa ju en komplimang.

Jag känner mig naken utan mitt nya läppstift. Jag ska gilla Maria Montazami (eller vad hon heter) på facebook. Jag vet vad hon menar. Idag i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar