lördag 31 juli 2010

Carlsberg

Hur kommer det sig att min bror har en väckarklocka som hela jävla kvarteret vaknar av men inte han???? Jag vaknar och ger mig fan på att farsan vaknar fast han bor i en annan del av stan.Men bror fortsätter sova som om inget hänt! Jag ska kasta den på gatan snart..

Varför finns det så lite fyllning i Tiptop glassen? Jag vill äta bara fyllningen.. Varför blir det dammigt fem minuter efter att jag dammat klart? Varför kan jag inte komma ihåg att jag kokar vatten (glömmer jämt kastrullen på plattan) Varför har jag inga strumpor?

Just ja.. det finns en man i min närhet som är nykter alkoholist, Jag har lagt ut kort på honom när han dricker öl på min fbsida.. Han har INTE tagit återfall!!!! Han dricker en alkholfri carlsberg men det är det ingen som har tagit förgivet???? Folk ringer hans vänner och säger att han super igen.. det är väl trevligt att inga har pratat med honom själv, han har varit nykter i tio år och är en av dom finaste människor man kan ha i sitt liv. Han tackar ödmjukt för uppmärksamheten kring hans måltidsdryck och önskar att det blev samma hysteri och skitsnack om man som nykter alkoholist eller drogfri narkoman skulle vara inleda relationer med folk som knappt dragit pumpen ur armen.. Eller är det en regel som man inte tar så hårt på? Är det bara så att det är mer accepterat att spela med andra människors liv än att dricka alkholfria drycker som nykteralkoholist?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar