måndag 8 mars 2010

internationella kvinnodagen? nej tack jag tar hela året!

Ibland vet jag inte vad det är för fel på vissa kvinnor.. Varför kan en del inte se allt hårt arbete som ligger bakom alla framgångar och varför ser en del andra kvinnors framgångar som brister och bitterhet.

Min vän har varit gift med en skitstövel som var otrogen och elak samtidigt som han var totalt menlös. När dom ÄNTLIGEN skiljdes så var hon så klart helt sönder och mådde jättedåligt. Nu har hon en fast anställning på ett välbetalt jobb och en fin lägenhet som hon snart ska byta till en större. Det är ändå bara sidobonusar... för idag är hon självständig, dock behöver hon fortfarande alla sina vänner för så länge man behöver folk så är man mänsklig , och så vet jag att det finns en speciell man i hennes liv men det vägrar hon erkänna hahaha som att det inte syns?? Men hon får ständigt höra att hon är bitter för att hon inte vill leva som hon gjorde förut? Vem skulle vilja? Allt jobb hon lagt ner för att göra ett bra liv för sig själv och sin son,verkar bara vara larv.. Jag tror det handlar om ren avundsjuka. Att en kvinna kan leva sitt eget liv utan att hänga upp allt på en man.

Jag fick också höra att mitt illamående och min negativa inställning till att vara gravid (vill ha min Hoppsan men mår skit under graviditeten) var hennes fel för hon mådde också skit under sin graviditet, så därför har hon lagt över sin attityd på mig.. Är inte det att få atthenne att verka som en fulkomlig satmara och mig att verka somm en svag liten råtta utan egen vilja?

Nej varför ska det hållas på så här? Jämnställdehet måste nog börja hos oss kvinnor, vad männen beträffar så kan vi nog peta ner dom om vi kan komma överens själva först. Starka kvnnor betyder för mig att hon kan ta vara på sig själv och sina åtaganden och att hon har sympati och empati för andra. Jag tycker att internationella kvinnodagen är ett alldeles jättekonstigt sätt att visa att vi är lika mycket värda som männen. alla dagar borde döpas till jämnställdhetsdagen istället!! Sen ska det naturligtvis vara samma rättigheter och skyldigheter för alla men det ska ju inte klassas som jämnställdhet.. utan exakt för mänskliga rättigheter och skyldigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar