onsdag 9 december 2009

vuxenpanik

aaaaaaaaaaa panik!! Idag var vi och kollade på en lägenhet som kändes som hemma så fort vi klev innanför dörren, och nu sitter jag här som en mupp och kan inte sova för jag är så nervös.. tänk om vi inte får den, tänk om pissvakten förstört det också.

Jag har fått mer panik för att tänk om allting går som det ska och vi blir föräldrar och får en fin lägenhet? Hur gör man sånt? Hur tar man hand om en bebis och visar vem som bestämmer men samtidigt är kärleksfull och pedagogisk och går ut i skogen lär barnet träd och sånt och bakar bullar när man kommer hem? Hur har man fint hemma samtidigt som man lagar ekologisk mat, tvättar kläder, inte får dreadlocks på ben och huvud och är en god "fru" som ammar och har världens bästa sexliv? Jag kan inte ens organisera en påse från willys? När jag bestämmer mig för att dammsuga tar det 45 timmar från tanke och beslut till handling, sen står dammsugaren framme i tre veckor (ungefär så länge snubblar jag på den tills jag inser att jag behöver en mindre förändring) Träd kan jag... frukträd.. men bara när frukten är mogen.. annars är jag helt clueless.

Nej jag blir aldrig en sån mamma, vi får hoppas på det bästa och ge fan i att det blir dammråttor överallt (inte bara i hörnen) tvätthögarna får väl växa sig ännu högre än dom redan gör..
Jag köper frysta grönsaker som är fullkomligt oekologiska och äter och ser glad ut.

En kvinna som gör hemgjord kalopps och passar fint i sexiga underkläder och går ner i vikt 2 veckor efter förlossningen... då får ni leta vidare.. jag är inte rätt människa för jobbet!

Så länge jag har kärlek så har jag ju allt!! Men en mille eller så på banken och en städerska, personlig tränare och kock skulle inte skada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar