måndag 23 november 2009

Talang 2010

Jag vill kunna sjunga eller spela ett instrument men jag kan inte... hur coolt är det inte med folk som kan spela gitarr och sjunga eller folk som kan måla tavlor och rita fint? Jag kan inget sådant!
Mina stackars föräldrar betalade gitarr lektioner i flera år och det enda jag kan spela är lilla snigel och början på alla fåglar kommit ren, en gång hade jag t o m sönder min gitarr för att jag lekte rockstjärna... nej det var inte sant.. jag lekte att jag paddlade kanot! då gick den sönder. Vad gjorde mamma och pappa då? jo dom köpte en ny till mig???? Jag var ju skitdålig och hade haft sönder den... problem solved!! men icke... en till ska flickebarnet ha, hon kommer lära sig snart.. jo eller hur.

Rita och måla?? Jag ritar huvudfotingar fortfarande.. I rest my case..

Om man inte har någon talang vad gör man då? Jag minns t e x att när jag spelade fotboll i Triangelns IK (för övrigt världens bästa tjejlag flickor 80)
Där var det en till tjej med utländskt påbrå som spelade i anfallet med bland annat undertecknad, hon var så jävla duktig!!! Jag var den andra... vi brukade byta plats med varanda när motståndarlaget inte såg det då vi såg väldigt lika ut.. då kunde dom i någon minut hålla mig stenhårt och hon kunde ha fritt spelrum för att utföra underverk, tills dom upptäckte att jag var på fel plats!! Jag vet inte varför jag spelade så länge som jag gjorde? Tur att jag började röka så det blev ordning och reda!

Jag är ganska skaplig på att laga mat men är ingen talang för det. Gordon Ramsay skulle slå in pannbenet på mig om jag skulle visa honom mina påhitt i köket!

Kan man kalla det talang att vara högst medioker eller rakt av skit dålig på allt?


Lista på andra "talanger"

1. Sitta ner

2. Ligga ner

3. Äta saker

4. Slarva bort saker

5. Samla tvätthögar

6. Köpa onödiga saker

7. Strunta i dammråttor

8. Påbörja projekt utan att avsluta dom

9. Mörda alla krukväxter

10. Dagdrömma


Jag kan allt detta!!! Ska söka talang 2010 och sitta och drömma om mat i ett rum med döda krukväxter, dammråttor och tvätthögar. Det kan Bert Karlsson (ny demokrati gubbe) hänga i julgranen!

Kolla gärna in min kompis Saras blogg, hon har talang i allt hon gör! utom att äta majs och ärtor för det är hon värdelös på.

http://rockaqueen.blogspot.com

1 kommentar:

  1. du har ju världens längsta stortå som skjuter världens bästa tåfjuttar ;) that counts!!

    SvaraRadera