lördag 7 november 2009

Så kan det gå

Ja så nu har det alltså hänt, Svennebanan och Adhd har gjort en bebis!!! Helt ovetandes om det naturligtvis.



Så här är det, jag har inte haft mens sen den 13 februari jag minns det eftersom att Dennis fyller år då och jag var i Stockholm den dagen. Men eftersom att jag inte haft mens sen dess så var jag till kvinnohälsan i juni och gjorde en sån där hemsk gynekologiskundersökning och hon fastställde att jag har annorlunda form på äggstockarna och så gav hon mig medicin för att jag skulle få igång mensen. Jag har ätit sån medicin förut då jag aldrig haft regelbunden mens och den har hållt sig borta i månader nästan år ibland.

Men eftersom det var juni och sommar så tänkte jag att: NEJ jag vill inte ha mens nu!

Så jag tog inte tabletterna förrens den 6 september då min mens fortfarande inte kommit igång av sig själv. Och innan man börjar med den medicinen ska man göra ett graviditetstest och kolla så att man inte är gravid, så det gjorde jag och det visade negativt. Så ja satte igång och man ska äta den i tio dagar men efter 7 dagar mådde ja så illa så jag inte klarade mer. Biverkningarna kan vara att illamående,trötthet och ömma bröst. I flera veckor hade jag såna biverkningar och ringde tillslut tillbaka till kvinnohälsan och fick ny tid och under tiden som jag väntade blev jag bara sämre och sämre.. alla var oroliga och jag med då jag aldrig fick behålla mat.. så den 16 oktober var det dags igen, ner med byxorna, fortfarande strumpor på sig, och upp i den där satans stolen, Slappna av Jenny sluta spänn dig, det blir bara jobbigt för dig. slappna av. Gör det själv faaaaaaan. In med en långpinne med kondom och glidslem i musen(varför heter det glidslem???)



Gynekologen: Men Jenny du är ju gravid!!!

Adhd: amänä va??

Gynekolgen: Jo vecka 8 och dag 5

Adhd: va?

Gynekologen: jo titta här.

Adhd: va?

Gynekologen: Ser du hjärtat som slår?

Adhd:men jag har inte haft mens och g-testet visade negativt.





Det visade sig att jag haft en ägglossning helt på eget bevåg utan att ha märkt det, och om jag hade väntat ett par dagar med g-testet så hade det visat positivt.

Jag har misskött min kropp kopiöst mycket förut så jag trodde att jag aldrig skulle kunna få barn, och jag har inte varit så säker på att jag ville ha några, jag var mer sugen på att skaffa hund!

Men liksom ingen mens på 9 månader och negativt g-test???

Dom sa att bebisen inte tagit skada av varken medicinen eller något annat jag gjort under den tiden som jag inte visste om något!!!

Man får ju hoppas att dom har rätt, men hur som helst så om allt går som det ska så får vi världens finaste bebis i slutet på maj!!!

Bebisen var väldigt oplanerad och väldigt oväntad men aldrig aldrig någonsin oönskad!!!!

Så kan det gå!

4 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir för er skull. Kramar om och önskar er lycka till. Nu börjar ett nytt liv ;-)

    SvaraRadera
  2. Grattis!!

    Kram Malin (Lollos dotter)

    SvaraRadera
  3. Grattis Jenny! Lycka till med allt! Kram kram!!!

    SvaraRadera
  4. Ååååh Grattis Jenny!!! men du, om Svennebanan o Adhd får barn, vad blir då resultatet? tror de blir en perfekt bebis med tokighetsdrag från sin mamma :)kram

    SvaraRadera