söndag 11 oktober 2009

Tillsammans är vi oslagbara

Det finns några människor i mitt liv som är lika viktiga som syre för mig. Utan dom hade jag inte varit där jag är idag. Vi har en lång vänskap bakom oss och ännu längre framför oss, några är ju lite nyare i våran maffia men alla lika värda och lika behövda.

Igår kom jag hem till en av oss och där var det dukat för födelsedagsfirande med ost och kex och frukt och chips och paket och mycket alkohol... dom hade dekorerat lägenheten med ballonger som det stod grattis och Jenny på och serpentiner överallt!! Alla som var där hade verkligen ansträngt sig till max och jag vet att det var några som ville komma men av olika anledningar inte kunde och det klart att det varit kul att se dom också, men det blir alltid fler chanser då vi ju som sagt hållt ihop ett tag,

Att jag spillde lakrits shot överallt och välte ut smirnoff ice på duken det tänker jag inte berätta och att en av oss ramlade av högtalaren rätt ner på dansgolvet, eller drog sönder sina strumpbyxor så dom tillslut var som ett par stayups istället, och att jag spydde som en räv i morse, det tänker jag inte heller berätta! Eller att jag ringde Dennis sen så vi fick skjuts hem och bad honom hämta oss på sportvägen... (sporthallen) och skrev sms till han med hjälp av t9 på telefonen och jag vet inte vad jag skrivit... it makes no sense??? En av oss hade en serpentin på huvudet på krogen och en av oss blev uppraggad av en 27åring som ville ha med henne på efterfest... vi är gamla nu och vill inte gå på efterfest, folk är otäcka på efterfester!!!Inget av detta har hänt och inget av det tänker jag berätta! (det man inte vill prata om det har aldrig hänt)

Jag är otroligt lyckligt lottad som har så underbara vänner som jag har, eller man kanske inte kan säga att man är lyckligt lottad som är med i en sån gemenskap vi har, för sanningen är ju den att man får vad man ger. Ger man kärlek så får man kärlek ger man skit så får man skit!
Tack alla som var med och firade min födelsedag och tack alla som ville men inte kunde!
Tack också till lillebror och hans sambo som lagade en underbar födelsedagsmiddag i fredags! Lillebror är vuxen nu!!!!

Nu ska jag gå och lägga mitt tunga huvud på kudden ett tag... vi hörs snart!

1 kommentar:

  1. Du har ett sådant fruktansvärt roligt sätta att skriva på så man verkligen lever sig in i dina händelser!
    Du måste ha skrattat en del den kvällen iallafall!!
    Grattis i efterskott!

    SvaraRadera