onsdag 7 oktober 2009

Jag älskar Sverige och Svenskarna

I Usa så tror man att man är bäst i världen bara för att man bor i Usa, sen undrar dom varför resten av världen tycker illa om dom?? Men dom har alldeles själva kommit på att resten av världen är avundsjuka på dom... jaaaaaaaa va smart!
En komiker som jag lyssnade på sa att om du hade en kille på jobbet som varje dag kom och sa att han var bättre än alla andra och att ni andra var avundsjuka skulle man inte då bli vansinnig och tycka extremt illa om den människan?


Det här med gud då? Jag bryr mig fan om gud och dennes goda gärningar!! Om något gått bra så ska man genast vara där och tacka mannen (så klart en man) en trappa upp.. men går saker illa så ska man ha trust in the lord? Kan inte ens även om jag försöker! Jag sätter min tilltro till mina vänner och folk som tycker om mig! Jag har hört att religoner är till för dom som är rädda att hamna i helvetet och andlighet är till för dom som redan vart där..

Sen har vi tvprogramen... extrem homemakeover??? vad är grejen med det? alla grannnar samlas och grinar på gatan där en kille med megafon sprungit runt och skrikit som en tourrettes sjuk människa, dom har tillsammans byggt ett gigantiskt vrål lyx hus till en familj i ett område som oftast är så tragiskt så klockorna stannar. Ett tag gick det ett program som hette extreme makeover... då fick fula människor skriva brev sen fick dom hoppas på att dom var fulast i hela Usa. Blev dom utvalda så fick dom plastikoperera sig och klippa sig och sen stod hela Usa och grinade igen! gud vad vacker den där fula personen blivit.. motsägelsefullt då dom säger att skönhet kommer inifrån och att man aldrig ska låta sig tryckas ner av en annan människa. Jag skulle bli skitarg om någon sa att jag var så ful att jag behövde operera mig!

När Michael Jacksson dog så hade dom någon minneshögtid, dom hade ställt hans kista i samma rum som denne minneshögtid filmades.. sen fram med lilla dottern och tänka sig hon var ledsen för att pappa inte fanns... smakfullt verkligen! Klart som fan man ledsen då ens förälder dör! Varför ska man göra ett jippo av det?

Jag kommer att återkomma till mina åsikter om gud och amerika, var så säker! För övrigt så har jag funderat på konstiga leksaker... när jag var lite hade jag klippdockor och kippdockakläder? vad ska man göra med sånna? Verkar jättekul verkligen...
glöm inte att köpa rosabandet så hörs vi snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar