söndag 4 oktober 2009

Cancer

Jag har köpt 2 stycken rosabandet, det är min förbannade skyldighet! Min mamma gick bort i cancer 2005, visserligen inte bröstcancer men likväl tog den där jävla skit sjukdomen henne. Hon mådde illa och hade ingen aptit, så hon åkte till doktorn efter att ha strävat emot ett tag och skyllt på diverse saker. Vår kompetenta husläkare skickade hem henne med antibiotika.
Den 13 Deceember åkte hon in akut och 2 dagar efter opererade dom bort hela magsäcken då den blivit en stor jävla cancertumör.
Hon blev faktiskt bättre och det tändes ett litet hopp om att hon skulle klara det (min och min brors mamma var den mest envisa kvinna genom tiderna) Men tillslut gick det inte längre och i Juli 2005 somnade hon in.

Jag har nyligen fått reda på att en man i det pokergäng som jag spelar i har fått cancer, en typ av cancer som inte går att göra något åt.Jag är inte ett dugg religös men jag ber till någon högre makt om ett mirakel.

Vad vill jag ha sagt med det här då? Cancer kan drabba alla när som helst och var som helst. Jag ska köpa två rosabandet till, ska du?

1 kommentar:

  1. Jag ska!! för din envisa mor och min fantastiska mormor :) Kram!

    SvaraRadera