tisdag 20 oktober 2009

Adhd smyger om nätterna

Hur gör man när man smyger? Jag kan inte sova och vill inte väcka min hårt arbetande Dennis som ska upp om några timmar.. så vad gör jag då? Jag går som en elefant, snubblar på skuggor och tappar saker överallt.
Min mamma lärde mig att man ska visa hänsyn och vara tyst när andra sover.. tänk så stolt hon skulle vara nu, en promenad från sovrummet till varadgsrummet och jag har nästan väckt hela kvarteret.

Dricker vatten i köket och tappar glaset i diskhon (det gör jag aldrig om jag FÅR väsnas) alla dörrar gnisslar och jag måste absolut gå och kissa 35 gånger på en timme eftersom jag måste dricka vatten hela tiden. Sen skulle jag fixa så att det blev bättre luft i sovrummet, då snubblade jag på sladden till mobilladdaren och hade ner telefonen i golvet och då blev det jätteljust i rummet. Det är tur att han sover som en sten för annars hade jag nog hamnat på avbytarbänken imorgon, själv hade jag blivit vansinnig om jag var sambo med mig själv.

Igår kom jag in i sovrummet en timme efter att han somnat och la huvudet på kudden och tyckte att han ligger på min sida VAFALLS?? Andersèn hamnar i obalans direkt och fräser åt stackarn att han ska flytta sig.. hm.. det var jag som hade lagt kudden på hans sida och hade jätte mycket plats på min egen. Han är snäll och klappar mig på armen och somnar om innan han vaknat.. och jag måste sova i skam för att jag är bedrövlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar