lördag 15 augusti 2009

Man får dom barn man förtjänar!!

Idag vill jag slå ett slag för föräldrar!! Föräldrar som tar sitt ansvar och som tar sitt ansvar varje dag hela dagen!! Med ansvar så menar jag inte att betala in en för liten summa via försäkringskassan varje månad, utan att barnet alltid ska veta att mamma och pappa alltid älskar och alltid är där, om det så är att bara sitta brevid när barnet försöker hålla sig innaför linjerna i en målarbok eller kollar på Luciatåg på dagis eller läser bok när barnet är sjuk eller att orka stå emot när allt godiset ser väldigt lockande ut på hyllan i affären (barn vill ha betalt i godis när dom följer med till affären)
Jag är så jävla trött på att föräldar väljer bort sina barn bara för att föräldrarna inte vill leva tillsammans med varandra... och sen ska den förälder som alltid är där för sitt barn känna tacksamhets skuld om nu den andra föräldern för en gångs skull råkar ha tid att bry sig.
Det är fan deras skyldighet!!!!


Så alla ni mammor och pappor som visar era barn vad som är rätt och fel ni som gör barnen till ansvarstagande kärleksfulla människor. All respekt till er!!!

Jag har inte några barn för jag vill inte än, jag och Dennis är inte alls redo för sånt ansvar men om vi någon gång bestämmer oss för att skaffa barn så vet jag att Dennis kommer vara den bästa pappan någonsin för hans pappa har varit en förebild som alla barn förtjänar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar