tisdag 4 augusti 2009

Dunder -Dennis och Jag (adhd)

Snart är Dennis semester slut.... Det gillas inte! Jag har visserligen varit på min bästa semester nånsin den här sommaren, och då var vi ändå "bara" till Göteborg.
Den här mannen är det bästa som finns. Han jobbar på scania i södertälje och som alla vet så är det inte så lätt i motorbranschen just nu, så han fick gå ner i lön och jobba 4 dagars veckor.
Många skulle ha sett det som ett nederlag, men inte min Dennis inte!! Han har räknat ut att han jobbar 80 % men får betalt 90 % så med Dennis ögon så har han fått löneförhöjning! Det är därför jag älskar honom så mycket. Att alltid kunna se något positivt i saker och ting som inte verkar positivt... Jag är ju en flickvän som tappar saker, har sönder saker, ramlar omkull, snubblar och har galloperande tourettes mitt bland folk.. (jag har nog det på bloggen också) måste direkt följa mina impulser för annars glömmer jag.. jag kan inte föra mig som en dam alls fan jag kan inte ens ha klänning på mig för jag ser inte klok ut!! Men han vill vara med mig ändå!!


Berätta inte för honom att jag är en galning som borde bli hämtad av män i vita rockar, men det är nog han som borde bli hämtad nu när jag tänker efter... För när jag får en idè som jag måste genomföra just nu!!!då hjälper han mig t e x förra natten så stod inte sängen rätt.. precis som att det skulle vara akut viktigt?? men han gick upp och ställde sängen på rätt plats... och idag har jag fått för mig att den ska stå där den stod från början... kanske jag ska ringa psyk jouren på honom? Nej jag bokar dubbelrum och följer med för vi får nog lika trevligt som på en semester i Göteborg!!

Den dagen jag skriver om att han inte förstår viktiga saker som doftljus, panel längder och lamp skärmar så får inte detta blogg inlägg hållas emot mig!! för då har han fel och jag rätt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar