måndag 20 april 2009

Hörde jag varsågoda?

Mat och män har i mina ögon vissa likheter, och då menar jag inte det uppenbara t ex gurka banan och nötter, även om det också kan beskriva dessa varelser.

Jag har helt ovetenskapligt och med hjälp av egna och andras erfarenheter kommit fram till detta.

Billigt skit från pizzerior och hamburger ställen har dom flesta råd med, man vet från början att det bara är skräp. Men i måttlig mängd duger det endast ibland.

Sen har vi frysdisken på ica som lovar runt och håller tunt, Det man ser på kartongen stämmer väldigt sällan med innehållet.Och väldigt ofta är det mycket skumma tillsatser inblandat. Detta lurar dig att tro att du har något bra där, men i det långa loppet ger det dig ingen tillfredställelse överhuvudtaget, bara besvär!

Så finns det soppor och tåkiga sallader som i teorin verkar förbannat bra men som i själva verket gör att du måste ha något annat inom en kort stund...

Och vi får inte glömma den nya moderna maten som man inte vet vad det är eller hur man tillagar. Doppa? mosa? eller bara äta i små mängder? Dessa rätter brukar kunna göra att man känner sig en smula osäker och bortkommen tills man fått ordning på det, då funkar det som vän.

Husmanskost och tallriksmodellen är ju en klassiker men har i dessa tider blivit lite exotiskt..
Sånt som håller måttet nästan jämt! Allt i lagom mängd och gärna tillagad med kärlek...
Det finns lite dyrare verisioner på detta t ex filet mignon och liknande men det är samma som allt annat, bara i lite finare skrud..

Jag älskar smörgåsar i alla former och jag anser mig själv ha hittat en riktig pärla! En nybakad fralla med ost och gurka! Givetvis med nyttigt mjöl!


Meny

Pizza och annan flottig snabbmat- Idioter och svin

Husmans kost och tallriksmodell- Trevliga killar som inte låtsas vara någon annan

Plankstek- Martin Stenmarck

Sallad, soppa- Någon tråkig program ledare på tv2

Konstig mat- Tomas Di Leva

Smörgås- Min älskling Dennis!

Sen är ju smaken som baken och alla vill ha olika saker.. men så här är det i min värld alla fall! hallelujja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar